Friday, October 20, 2006

Tatar horse steak, 12 nem egy tucat

Legutobb egy foldrengessel kezdtem, remelem nem valik hagyomannya, de ismet ezzel kezdem, szerda reggel ezuttal elobb felebredtem egy 5 perccel mint hogy a szeizmikus erok megtehettek volna, egy kicsit masnapos voltam, meg meg mindig a lovakon tunodtem, igy igazabol fol se vettem, hogy egy kicsit razkodik a haz, ezuttal a biciklim is jobban birta, nem esett el.Hogy hogy jonnek ide a lovak?Ugye, mar a mult heten megirtam, hogy most kedden ossz magyar talalkozo lesz Uenoban, ahol az allatkert is van egy csomo ejjel-nappal alvo pandaval(ennek ellenere hatalmas attrakcio, iszonyu sorok allnak a pandaknal, de igazabol egy pluss pandat is be tehettek volna, hisz az sem tanusit tobb aktivitast, mint elo tarsaik, akiket meg neha etetni is kell). Kedd reggel egyeni csucsot dontottem biciklizesben, nem egesz 16 perc alatt beertem, az atlagos 25 helyett, egy kicsit keson keltem, igy majdnem lekestem az aznapi egyetlen oramat, Japan szerepe Azsiaban, ami erdekesen indult, am a keddi ora nagyon vontatott es unalmas volt, ezutan megebedeltunk, majd beultunk kavezni Bernivel, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy o kavezik en meg nezem, ahogy issza, mert en nem szeretem a kavet, es persze hangosan beszelgetunk, marmint a japanokhoz kepest, ez eleg hangos volt a tanarnonek, hogy kiszurjon minket es meginvitaljon az asztalahoz, o epp egy Nepszabadsagos ujsagirot vart, aki vegul nem jott, de kozben meg probaltunk beszelgetni Japanrol, am eleg egyiranyu beszelgetes volt, mivel kozel sem egyenlo tudasu felek ultek az asztalnal, de ennek ellenere elveztem, hisz rengeteg erdekesseget tudtam meg, ha azt hiszitek, hogy 3 magyar egy helyen ritkan van Tokioban, akkor tevedtek, hisz egy ora elteltevel Dori, Peti es Zili jo voltabol megduplazodott a letszam, Dori es Zili is a Wasedan vegez kutato munkat, Peti pedig Dori baratja, es ok ketten a Szolnoki Foiskolan vegeztek...kicsi a vilag:-)Este Berni eszmenyi lencsefozeleke utan elindultunk Uenoba, ahol nem kevesebb mint 9 magyar gyult ossze,volt 3 Peti, az egyiknek kozuluk szinten japan baratnoje van, jott Gabor, aki a Takenaka Corporation\nel egyeduli kulfoldikent dolgozik, o mar tobb mint 6 eve van itt, jott Matyesz, akivel mar Pesten is talalkoztam, es aki humoraval a jokedvet biztositotta, jott Balazs, akivel a mult heten talalkoztunk es a baratnoje Olga, aki a Toudai utan a Wasedan fog tanulni nemzetkozi kapcsolatokat, jott Zoli, aki mint szinte minden magyar itt, epiteszetet tanul, es persze Berni. Hogy mit csinal 9 magyar egyutt?Hat persze, hogy sorozik:-)Elmentunk egy nemet sorozobe eloszor es mivel tobben megeheztek, ezert utana atmentunk egy izakayaba(hagyomanyos japan kocsma, ahol az italok melle, kis talakon(mint Spanyolorszagban a tapas) kajakat is szoktak rendelni, na es itt jott be a lo, basashi, ahogy a japanok mondjak, nyers lo hus szeletek kis gyomberrel, fokhagymaval, szoja szosszal...eszmenyien hangzik, nem de?;-)A baratnomtol mar hallottam korabban, hogy esznek ilyet Japanban, sot o kifejezetten szereti, de annak ellenere, hogy a sashimit(a nyers halat) kifejezetten szeretem, nem ereztem kifejezett vagyat a nyers lo iranyaban...a recept egyszeru, hogy ezt az ellenerzest lekuzdjed, par sor egy kis szake, jo tarsasag, ahol jo a hangulat plusz ok is eszik ezt es nem gondolni a lora semmilyen formaban...hat mit mondjak nem volt rossz,de olyan jo sem, hogy meg egyszer egyek...vegul is mi meg tatar bifszteket eszunk, szoval egy szot se!De maga az este nagyon jol telt, hangos magyar szoval:-)A heten nem ez volt az egyeduli kaja kihivas, vasarnap unnepeltuk Rinaval a ket eves evfordulonkat(hat nem hittem volna azon a londoni hazibulin, hogy ez idaig fog vezetni:-)), igy hat a delutani foci utan, este elmentunk a Tokyo Dome kozeleben egy szuper kis japan etterembe, beszelgetni, jol erezni magunkat es enni finomakat, amiota kijottem, most voltam eloszor etteremben a magyar ettermet nem szamitva, ugyhogy most ettem eloszor sashimit es tenpurat(palacsinta szeru tesztaban kisutott zoldsegek, tengeri herkentyuk), a ket kedvencemet, illetve bevallaltunk egy gombhal tenpurat is, a gombhal elkeszitesenek tudomanyat tobb evig tanitjak, hisz a hal bizonyos resze halalos merget tartalmaz, azt nem tudom, hogy a tanulasi folyamat es a mestervizsga, hogy zajlik(biztos nem lennek a kostolok kozott), de nagyon ritkan vetenek hibat, mindenesetre azt mondjak Japanban, ha elmesz egy gombhal etterembe, varj 5 percet miutan a tarsad megkostolta, es ha meg mindig beszel, akkor nyugodtan hozzakezdhetsz a sajatodhoz. Mindenestre megkostolvan, megertettem, hogy miert kockaztatnak ennyit, nagyon finom volt, foleg a hal texturaja kulonleges, nagyon puha a husa, nem is tudom mihez hasonlitani.Ja, meg meg kell osztanom egy vicces tortenetet, egy olasz srac 2 tarsaval kozosen eloadast tartott Japan masodik vilaghaborus hadigazdalkodasarol, annak ellenere, hogy probaltak onellatova tenni magukat, a nyersanyagok hianyaban hatalmas kereskedelmi deficitet halmoztak fel, ezzel kapcsolatban kerdezte meg egy amerikai srac(aki osszedugta a projektort a geppel) az eloadas utan, hogy ha ök lettek volna a japan miniszterelnok helyeben, akkor mit tettek volna?- Erre az olasz srac: Hat ez egy nagyon nehez kerdes...segitenel kivenni a projektor csatlakozojat a gepbol?...hat nekem a konnyem folyt a rohogestol, ennel megalazobban kerdest kikerulni nem lehet...a srac fol is adta a kerdezoskodest:-)Japanban lenyegileg nincsenek munkas szakszervezetek, 1964-ben annak erdekeben, hogy igazan elindulhasson a gazdasagi novekedes, egyezseg szuletett a munasok es munkaltatok kozott, hogy a berek minden evben emelkednek, es cserebe nem sztrajkolnak a munkasok, mert elotte rengeteg sztrajk volt, ez az egyezseg mai napig ervenyben van, bar nem tudom, hogy milyen aranyu a bernovekedes.Minden jot!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gratulálok az évfordulótokhoz.
nyers lóhús?hm oké.a rizst mé nem eszik má akko azt is nyersen

10:49 AM

 
Blogger Földes Péter said...

Koszi!Hat ja, tiszta idopocseklas megfozni, csak lenyelned es innal ra egy kis meleg vizet es ugyanott vagyunk:-)

12:17 PM

 
Blogger Unknown said...

Nyami, fini lóhús ;) Jó hát az őskorban mindent nyersen ettünk... back 2 basics :P

2:50 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Csalódtam!Milyen dolog nyers lóhúst enni?! Mint leendő lovas és lótulajdonos emiatt egy heti comments megvonással bojkottálak!!!!!!!!!!!!!

9:55 PM

 
Blogger Földes Péter said...

Elnezest kerek a lo baratok neveben, en is lo barat lennek, meg ha eme barbar cselekedetem nem is ezt tamasztja ala!Remelem, kicsi jud, heti legalabb ket kommentet szantal ram, es igy legalabb mindig jut legalabb egy minden hetre!

1:46 PM

 

Post a Comment

<< Home