Tuesday, January 23, 2007

Jazz es tea, vizsgak a Wasedan

Vege. Tegnap 13:00-kor leadtam a dolgozatot a Tanar Nonek. Az utobbi ket het masrol sem szolt, hogy minel tobb konyvet, fejezetet, cikket bepakoljak a fejemben Japan joleti vagy eppen nem joleti politikajarol majd most a hetvegen bekoltoztem a Waseda szamitogeptermebe, hogy megirjam a dolgozatot es csak enni jartam ki, meg aludni jartam haza, bar vasarnap este az utobbi kihagyasan is gondolkoztam, de csak jo volt az a 3 oracska. Ez kb a standard mennyiseg lehetett mindenkinel a csoportban, ahogy szetneztem a fejeken(ahogy Berni mondta sajat magarol: "mintha az egesz Bank of Japan politikajanak a problemaja az arcomra lenne irva"), hat nem sok mindenki emlekeztetett magara, a legviccesebb Graham volt, aki az ora vege elott 5 perccel erkezett meg frissen nyomtatott peldanyaval, kulonben szamolhatott volna az "egy nap keses 10% redukalas a dolgozat ertekebol" cimu szaballyal, ami roppant mod motivalo tenyezokent hathat az emberre. Tegnap este ezt Bernivel egy kis kozos sorozessel, pizzazassal unnepeltuk meg. Amidon nagyban hangosan trecseltunk, odajott hozzank egy japan csavo, hogy nem magyarok vagyunk-e, mert hogy o tanult magyarul meg imadja a magyar zenet, kajakat, piakat. Kicsi a vilag:-)Egyebkent a Tanar No orajan kivul a tobbi targybol nem voltak tul komolyak a vizsgak, ami nehezze teszi viszont itt a vizsgaidoszakot, hogy nincs vizsgaidoszak, azaz ugyanugy mennek az orak, ugyanugy kell keszulnunk minden japan orara, ahol ugye mindig irunk teszteket, meg be kell jarni a tobbi orara is meg azokra is keszulni kell. Megkaptam eletem elso "A"-jat meg a tavaly a Suzuki tanar bacsinak az orajan irt dolgazatomra, mivel itt 1-2-3-4-5 helyett A-B-C-D-F-et osztanak ki, no ezt ket hettel ezelott igen jol megunnepeltuk a Hub "Happy hour" kereteben, amikor is fel aron lehet koktelokat vasarolni, gondoltuk, hogy csak elugrunk egy boldog orara, amibol vegul termeszetesen igencsak sok boldog ora lett:-)A masnapi felkeles orai persze kevesbe voltak boldogok:-)Masnap probaltunk jegyet vasarolni a marciusi mukorcsolya VB-re, ami itt lesz Tokyoban.Aznap delelott 1o-tol kezdtek el arusitani a jegyeket, 11-kor, amikor mi probaltunk jegyet vasarolni az egyik forgalamazo szupermarketbe, mar elkelt az osszes, az osszes napra az osszes arkategoriaban, mint a cukrot ugy elkapkodtak oket.Kedden elorehozott vizsgat tehettem a sportos orambol Mr. Hooper, britt tanarunknak az irodajaban, meg soha nem irtam vizsgat ugyhogy kozben hangos jazz-zene szolt a radiobol, es kozben egy britt gentleman teat szolgalt fel, most ez is megtortent.Eredmeny valamikor februarban.Azert kertem az elorehozast, mert masnap a vizsga idopontjaban mentunk a Bank of Japan-be a Tanar No csoportjaval, es leven, hogy ilyen alkalom csak egyszer van minden evben, ezert nem szerettem volna kihagyni, de igy utolag, azert nem vesztettem volna sokat, a kisero bacsi a bank politikajarol semmit nem mondott, viszont az epulet torteneterol rengeteget, viszont legalabb megtudhattuk, hogy egy 10000 yenes banko eloallitasi koltsege 30 yen, sajnos a nyomdagep beszerzesi modjanak es koltsegenek ismertetesetol eltekintett az uri ember.Erkezett uj lakotarsunk is, kurd baratunk utan egy amcsi srac jott aki a Harvardon vegzett, itt a Tokio Egyetemen folytat kutatast robotikaval kapcsolatban, egeszen pontosan a robotok kulso vilagrol lealkotott kepet probaljak fejleszteni.A sulibol meg 2 het van hatra, februar 5-ig vannak japan oraink, meg meg masik ket tanarunk is tart orakat viszont a sportos orank meg a Tanar No orai befejezodtek, meg kell irnom egy 10 oldalas szosszenetet Suzuki bacsinak az orajara, de ez mar nem lesz olyan veszes meg persze a konstans japan tanulas, aztan 2 honap szunet itt a Wasedan.A vizsgak lassan odaat is befeezodnek, akiknek meg van azoknak kitartast, akiknek mar nincs azoknak meg jo vizsgatemeto bulikat, meg jo pihenest, ameddig lehet!Minden jot!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This is great info to know.

12:36 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Koszonom, hogy egy erdekes blog

1:32 AM

 

Post a Comment

<< Home