Monday, December 11, 2006

Futball a hideg bevasarlo-kozpont teton

A hetvegen teljesult, amire vagytam, miota Tokioba jottem: futball kapukra, normalis palyan egy jo nagyot futballozni. A Toyama poros arenaja utan mindenki izgatottan varta a napot, ami szombaton jott el. Egesz heten gyonyoru, verofenyes ido volt, ugyan hideg van, de kit erdekel, van pulcsi,trening nadrag, sapka,sal,kesztyu, ugyhogy mar nagyon vartuk. Erre szombaton felkeles utan kinyitottam az ablakot, es nem lattam semmit, szepen egyenletesen esett, itt nem idezem, hogy milyen szepet gondoltam hangosan magamban, de mindenesetre nem lettem boldog a latvanytol. Egy rovid email valtas Yohei-jel meggyozott, hogy nemcsak engem nem tantoritott el holmi zuhe a focitol, de 15 masik tarsamat sem, igy hezitalas nelkul osszedobtam egy konnyu lecsos csirket, majd celba vettem a tolem kb 1 oranyira levo Tanashi allomast. Ott talalkoztam a tobbiekkel, majd egyutt mentunk egy kozeli bevasarlo kozpont tetojere, ahol ket mufuves kispalyas futball palya vart minket, meg persze a folyamatosan eso eso. 2 orara bereltuk, es termeszetesen faltol falig kihasznaltuk a lehetoseget, nagyon jo volt rendes palyan jatszani vegre. Igaz, ez volt eletem legdragabb focija, a palya berlesi dija 12000 yen/ora(24000Ft), igy fejenkent a 2 oraert 1500 yenet kellett le perkalnunk, de azt mondom, hogy mondjuk havonta egyszer szivesen beruhaznek egy ilyen mulatsagba.Aznap estere nabe partyt szerveztunk otthonra, a nabe lenyegileg egy nagyon suru leves egy rakat zoldseggel, gombaval, kulonbozo husokkal, tofuval, tesztaval, am amig ugye Magyarorszagon altalaban jo hosszu ideig fozzuk a leveseket, hogy osszeerjen az ize, a nabe eleg gyorsan elkeszul, mivel van egy alapszosz, amiben lenyegileg a zoldsegeket meg a gombat meg a husokat nem fozzuk halalra, hanem csak addig, amig a hus at nem fo, a zoldsegek pedig maradnak szinte roppanosak, ehhez remekul megy sor, bor, szake, ki mit szeret.Emellett Dillshat, a kurd lakotarsunk, keszitett tradicionalis kurd vacsorat rizs, baranyhussal es csipos feher bab szosszal, nagyon finom volt ez is. Es persze ahogy fogyott az alkohol meg az ennivalo, ugy nott a jo kedv es a jo hangulat, ugyhogy nagyon jol ereztem magam aznap este. Kiderult, hogy az egyik lakotars nom hatalmas futball szurkolo, berletes az FC Tokyo meccseire, szoval megbeszeltem vele, hogy a tavaszi szezonban el fog engem vinni J-League meccsre:-)Vasarnap persze, gyonyoru napsuteses ido, felho nem volt az egen, ugyhogy egy kicsit sem voltam merges a szombati hidegzuhanyra...Ebben a gyonyoru idoben a baratnomnek haza kellett mennie dolgozni, nekem meg a szobamban maradni tanulni, mivel ma vizsgaztunk comparative economics-bol, es bar nem egy nehez targy, elore semmiben sem lehet biztos az ember.Ma kiderult, hogy tenyleg nem volt nehez, ugyhogy szerintem viszonylag jol sikerult a dolgozatom.Plusz ma megjelent az elso japan nyelvu publikaciom, mint valamikor emlitettem, fol vettem egy specko japan orat, ahol nem osztanak jegyeket, nincs vizsga, viszont ha minel tobb oran jelenunk meg, annal nagyobb osszegu konyvvasarlasi utalvannyal jutalmaznak minket, es amely oranak a kereteben mindenkinek egy ket oldalas mini cikket kellett produkalni, amelyet osszegyujtottek es ma megkaptuk egy mini magazin formajaban az osszeset:-)A temam amugy Kotoushuu, a bulgar extra-nepszeru szumo birkozo volt.Azert azt leszogeznem, hogy messze vagyok meg a Pulitzertol:-)Keddenkent es csutortokonkent Bernivel meg mas magyarokkal egyutt altalaban be szoktunk ulni a tanar no masik orajara, ahol Japan kozgazdasagi modernizaciojarol tanulunk, ezt azert szeretem,mert ilyenkor stressz nelkul lehet elvezni a show-t, a poenokat, a vitakat es az eszmeletlen mennyisegu tudas aradatot, mig a sajat oraimra nem keves stresszel szoktam erkezni.Az ora utan meg folytattuk a beszelgetest az aznapi temarol, a nankingi meszarlasrol, majd a tanar no elhivott minket Bernivel es Grahammel, egy szuper intelligens kanadai sraccal vacsorazni.A tanar no ugy reklamozta be a helyet, hogy Tokio legfinomabb sult osztrigajat ehetjuk ott, es mivel nincs osszehasonlitasi alapom, csak annyit mondhatok, hogy tenyleg nagyon finom volt, talalkoztunk a tanar no ferjevel, egy nagyon aranyos japan bacsival, aki tiszta ellentete a tuzrol pattant, allandoan izzo, parazslo tanar nonek a maga nyugodtsagaval, visszahuzodasaval.A tanar no fizetett mindent, mondvan, hogy o a fizeteset a diakoknak koszonheti es mi barmit csinalhatunk, o nem hajlando fel adni ezt az elvet...remelem, egyszer valamikor azert visszahivhatom.Ez egy ilyen meghivos nap volt, meg a delutan hivott meg Berni egy forro csokira a Waseda kavezojaban, este, az osztrigas vacsora utan pedig otthon Dillshat invitalt meg egy kurd mesterfogasra, es mivel mar ezerszer el mondta, hogy nem szeret egyedul enni es amugy is a kurdoknal ez hagyomany, hogy allandoan meg hivjak a jo baratokat kajalni, ezert nem utasithattam vissza, igy az osztrigak melle egy kis birka hus is kerult...jol meg fertek egyutt:-)Szerda hajnalra Diego invitalt meg egy kozos Barca-Bremen BL meccs nezesre hajnali 4-tol, de ahogy elkepzeltem magamat, ahogy fol kelek 3:15-kor a jeghideg szobamba, majd folszalok a jeghideg biciklimre es elkerekezek a jeg hideg ejszakaban Babara, majd 2 ora meccs nezes utan 3 orat varok a reggeli karate edzesre, majd a karate edzes utan holt faradtan nekiallok japan dialogust krealni Nariyoshi san-nal, majd osszedobom a vazlatot ket temabol a mai vizsgara keszulodes kereteben, ugy dontottem, hogy majd tavasszal, amikor melegebb lesz es kezdodik az egyenes kieses...Ezzel szemben Diego folkel 3:45-kor, elsetal a kocsmaba, meccs nezes utan hazamegy es alszik es nincs oraja szerdan...Azert a Ronaldinho golt sajnaltam, hogy nem lattam eloben.Majd tavasszal...A szake nem rizs palinka, hanem rizs bor, mindossze 10-15% alkohol tartalommal...de sok kicsi sokra mehet, mivel feles poharakba toltik ki allandoan!Kezdek ki fogyni a japan infokbol, irjatok, hogy mi erdekelne!Minden jot!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

No hát esernyővel nehézkes is ám focizni :P Teljesen jó sztem, ha nincs szétfőve a levesben a zöldség, csak mivel ugye ált. a zöldség adja a levesnek az ízt, s ezt a zöldséget is tálaljuk, így nálunk az szinte mindig puha és szétmálló.
Egy késkészletet tervezek venni a közeljövőben, ezért érdekelnének a japán minőségi konyhakések - tudsz vmit ajánlani? Eddig Haiku, Bunmei, Kamo Shirou és Hattori nevű márkákba botlottam. A márka mondjuk mellékes, lényeg, hogy éles legyen. De ne olyan éles, mint az otthoni éles konyhakés, amivel csak "préselem" és transírozom a húst - hanem tényleg éles! Szal ejtem és vág ;) Előre is köszi ;)

5:31 PM

 
Blogger Unknown said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:34 PM

 
Blogger Unknown said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:42 PM

 
Blogger Földes Péter said...

Szia!

Hat nekunk otthon csak a 100 yenesbol beszerzett mersekelten eles kesunk van, es nem vagyok otthon a kesek piacan, de megkerdezem a baratnomet meg a lakotarsaimat, hogy mi a legvaganyabb japan kes marka.Ha meglesz az info, kuldom majd neked azonnal.Amugy, probaltam a blogodra kommentelni tegnap, hogy sok sikert a diploma munkadhoz, de sehogy sem ment el, meg anonymuskent sem.Remelem, csak atmeneti a zavar!

7:55 AM

 

Post a Comment

<< Home