Friday, March 30, 2018

Superman vs Robots

Januárban-februárban kicsit értetlenül tapasztaltuk, hogy Andriska folyamatosan hasonló nehézségű könyvet hozott haza olvasni, ami az ő szintje alatt volt, ő makacsul azt hajtogatta, hogy nem választhat nehezebbet. A szülői értekezletre egy kicsit aggódva is mentem, hogy miért nem látják, hogy a fiam már jóval nehezebb könyveket is el tudna olvasni. Mint kiderült a gyerekek saját maguknak választanak könyvet és jellemzően egy szinttel gyengébbet mint amit az iskolában gyakorolnak, Andriska viszont notóriusan sokkal gyengébb könyvet hozott haza, mert azt hitte, hogy nem hozhat nehezebbet. Azóta nagyon vagány kis könyveket hozott haza dinoszauruszokról, autókról, de a pálmát egyértelműen a Superman vs Robots képregény vitte el, én lehet hogy izgatottabban hallgattam mint a gyerekek hogy miként bán el Superman a Földet megtámadó robotokkal :-) Ez stage 7 szintű könyv volt, stage 1 szinten kezd mindenki és utána egyre nehezebb és nehezebb könyvek jönnek, osztályzás helyett, folyamatos önmagához való fejlődését nézik a gyerekeknek és mindezt szórakoztató történetekkel, nagyon szimpatikus.

A szülői értekezleten, ami egyébként egy 10-15 perces magánbeszélgetés az osztályfőnökkel végig nézegethettem hogy miket alkotott, írt, számolt a félév során, képet kaptam arról miben fejlődött és hogy milyen célokat tűznek ki neki, matekból változatlanul sziporkázik, de írás-olvasásban is sokat fejlődött, már eljátssza a szereplők hangját az olvasásban, azaz most már kezdi teljesen érteni, hogy mit olvas, illetve a múlt hétvégén egy A4-es oldalnyi mesét írt 4 kép alapján, még nyilván hemzsegő helyesírási hibákkal, de nyelvtanilag helyesen és egyre gazdagabb szókinccsel. Ugyanezt a lépésről lépésre történő fejlesztést tapasztaltam az óvodai szülői értekezleten is, kaptam egy 30 oldalas dokumentációt arról, hogy Alex miket csinált, miben fejlődött, kiemelték hogy nagyon kitartó (hasonlóan a bátyjához meg még sok mindenkihez a rokonságban :-)), ez 4 éves korba még azt jelenti hogy ha összedől a fakocka/legó/stb építmény akkor ő elgondolkozik rajta, hogy miért és újra felépíti, ezen kívül már együtt és nem egymás mellett játszik a gyerekekkel.

Velem is minden rendben, egyre több időt tudok a munkahelyen hogy felhasználókkal beszéljek, illetve más módon gyűjtsünk felhasználói visszajelzéseket, egyre több mindent mérünk és így egyre inkább adatvezérelten tudunk dönteni arról, hogy milyen irányba vigyük a termékfejlesztést, nagyon izgalmas időszak előtt vagyok, rengeteget tanultam az elmúlt 3 hónapban és egy csomó új dolgot kell megtanulnom a következő hetekben. Voltam a Manchester United - Sevilla BL visszavágón ahol megtapasztaltam hogy a csönd is lehet nagyon hangos, a United kiesett és a második Sevilla gól után a 2000 vendégszurkolón kívül a maradék 70 000 ember néma csönddel reagált a kiesésre, és ez valahogy hangosabb volt, mintha mindenki el kezdett volna fütyülni, majd ez folytatódott a meccs után is, ugyanez az embersereg némán sétált hazafelé a villamoshoz. Tavaly az Európa Liga győzelem után a másik arcát is láttam már a szurkolóknak, boldog-boldogtalan úgy hívott meg engem sörözni mintha én lőttem volna a győztes gólt:-) Voltunk a családdal Liverpoolban is pár napot meglátogatni az egyik tesómat aki ott tanult 3 hónapot, az első nap jött velünk a másik tesóm is, így teljes testvéri újraegyesülés volt a kínai Újév napján, néztünk sárkányokat aznap, volt közösségi dobolás, bejártuk a tengerparti részt, ami igazából még nem tenger, de a Mersey folyó itt ömlik a tengerbe és akkora hogy inkább tengerparti érzést nyújt, igaz hogy még hideg volt, de így is nagyon tetszett, nyáron vissza fogunk szerintem még jönni.


2 Comments:

Blogger boszi said...

Úgy nézem, az iskolai, óvodai képzés nagyon hasonló, mint amit Krisztáék tapasztalnak....és sajnos/hál’Istennek nagyon eltérő a magyartól...örûlök, hogy jól érzitek magatokat! hajrá! csak így tovább!

9:48 AM

 
Blogger Földes Péter said...

Köszönjük! :-)

11:20 PM

 

Post a Comment

<< Home