Tuesday, October 24, 2006

Rajta vagyunk a terkepen

Koszonom szepen vezeto politikusainknak, hogy Japanban es meg sok mas orszagban nem kell, hogy magyar ujsagot olvassak, ahhoz hogy olvashassak szeretett hazam torteneseirol.Kivancsian varom, hogy a holnapi japan lapokban megutjuk e a cimoldalt immaron masodjara, amiota kint vagyok, igerem beszamolok rola.Szombaton megerkezett a pakkom, amely cipopaszta helyett hazai izeket tartalmazott, kolbasz, szalami, es meglepetesemre paradicsomot meg paprikat is(a szuleim egy csomo vattat is tettek a dobozba, ami elnyelte a nedvesseget, igy teljesen epen erkeztek meg a zoldsegek egy heti utazas utan. A mai esten ennek oromere termeszetesen lecsot foztem, ami a japan tojasokon meg hagyman kivul csak is hazai alapanyagokat tartalmazott:-)Holnap meg koreai kajat fogok fozni tanulni a suliban, ahol ezen a heten koreai kulturalis hetet tartanak, de elotte meg var ram egy velhetoen hosszan tarto utazas a munkavallalasim felvetele celjabol Shinagawaba, ami nincs ugyan tul messze(kb 50 perc) a sulitol de a varakozas helyben igen hosszu is lehet(a kerveny beadasakor majdnem 3 orat kellett varakoznom).Aztan penteken irany Stuart szulinapi partyja, amire meg a hetvegi foci delutanon hivtak meg, Stuart: Do U drink?(te szoktal inni?), meg mielott barmit valaszolhattam volna, Paul valaszolt: Of course, he is a bloody Hungarian!(Termeszetesen, hisz o egy *** magyar!)...ennyit a magyarok reputaciojarol:-)Amugy meg aznap rajottem, hogy Japanban kifejezetten nehez el hagyni valamit, tortent ugyanis, hogy a foci utan haza bicikliztem a focicipomben, es csak mikorra hazaertem egy feloranyi tekeres utan vettem eszre, hogy az utcai cipomet bizony a parkban hagytam, igy gyorsan dontottem, hogy szolok a kollegiumba, hogy nezzek meg es parhuzamosan en magam is visszaindultam, termeszetesen igen rekord gyanus ido alatt teljesitettem a tavot, igy mar a parkban voltam, amikor Diego telefonalt, hogy meg talalta...persze ha valaki tudja, hogy nagy labakon elek, annak nem lehet meglepo, hogy egy japannak sem kellett az en 45os cipocskem, bar Diego szerint egy kicsit feltupirozva bohocciponek hasznalhattak volna:-)Jovo heten a japan baseballrol tartunk eloadast 4 japan baratommal, ugyhogy a mai Japan info is ehhez kapcsolodik, szoval a baseball a legnepszerubb sportag Japanban,maga a sport fogalom is a baseball 1870-es evek beli megjelenesevel jott be, hisz ez volt az elso sportag Japanban, ami nem kapcsolodott a harcmuveszetekhez, a katonai eletvitelhez, es bar errol kutatasaim nincsenek, de gyanitom, hogy az egyetlen orszag ahol a baseballt nem baseballnak nevezik, hanem yakyuu-nak(egyebkent csak a 2.vilaghaboru ota, hisz a haborus propaganda valtoztatta meg az amerikai neveket a baseballban).Minden jot!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home