Thursday, February 01, 2007

Curry Shibuyaban

Ugyan naptarilag meg csak ma kezdodott el februar, de itt az idojaras mar erosen tavaszias, szombaton peldaul del tajban akar poloban is lehetett volna setalni Tokioban, no de termeszetesen mi ekkor rohangaltunk egy ide-oda pattogo bor laszti utan a Toyama Parkban, es mivel mi abban a hitben tesszuk ezt, hogy mi iranyitjuk a labda pattogasat, ezert mindannyian rendkivul elvezzuk eme tevekenyseget.A hetvege tovabbi reszet Rina-val toltottem, vasarnap meglatogattuk a meg anno Dillshad altal javasolt irani ettermet, ahol en eszmenyi finom birkaporkoltet, Rina pedig nem kevesbe finom csirke kebabot evett.A birkaporkolt termeszetesen rendkivul kulonbozo a mienktol, leven, hogy rengeteg feher bab volt benne, meg a vegen citromot locsolnak ra,de az allaga es a kinezete rendkivul hasonlo, mindenesetre a konkluziom az, hogy a birkaporkolt mindenhogy finom.A heten nem ez volt az egyetlen kulinaris kulonlegesseg amivel talalkoztam, leven, hogy penteken a Tanar No elhivta az egesz csoportot egy indiai etterembe Shibuyaba egy kozos vacsorara.En korabban nem voltam kibekulve az indiai konyhaval, mivel eletem elso curry-je igencsak megviselte az emeszto rendszeremet es ezert ugy dontottem, hogy nem szeretem az indiai kajat, meg mielott megismertem volna.Mar itt Japanban ketszer kiprobaltam a tandori csirket, meg az indiai kenyeret, a nan-t, amik nagyon bejottek, es igy kello batorsagot gyujtottem, hogy ismet kiprobaljak egy curry-t, ami ezuttal roppant finom volt, meg minden amit aznap este ossze ettunk, ittunk.Az egesz este jo hangulatban telt el, igy a felev vegere tok jo kis csoport alakult ki, bar nemi agymosason is keresztul mentunk, hisz az megsem teljesen normalis, ha szabadidonkben, akar kocsmazas kozben is Japan politikai rendszererol vitatkozunk, de hat ez van, oszinten megmondva eletem legmeghatarozobb egyetemi kurzusa volt ez, valami olyasmi, mint amit az egyetem elott elkepzeltem az egyetemrol, es amibol keves volt otthon, de keves volt itt mas kurzusokon is, ahol a tanar felkeszult, gyors gondolkodasu van humora, megmozgatja az egesz csoportot, rabirja az embert, hogy 90 percen keresztul egyutt gondolkozzon vele(es igy hirtelen rendkivul gyorsan eltud telni egy 90 perces ora) es hogy oran kivul is sokat foglalkozzak az adott temaval.Aprilistol a show folytatodik.A mult heten voltam moziban is, eloszor amiota itt vagyok, a baratnom nagy Marie Antoinette fan, ugyhogy hiaba a lehuzo film kritikak mindenkeppen meg kellett neznunk a Marie Antoinette cimu filmet, a mozi elott meg a mozi utan jo volt az a nap, de a filmrol nem veletlen irtak rossz kritikakat, bar lehet, hogy szandekosan lett ennyire felszines es gondolatilag sekelyes.De ahogy a baratnom mondta a kosztumok, a fenykepezes es a szinvilag viszont rengeteg vizualis elmenyt hordoz, szoval nekem csak rossz a hozzaallasom.Ezen a heten mar elkezdtem komolyabban dolgozni a dolgozatomon Suzuki bacsi orajara, es bar a tema tobb mint testhez allo, Japan es USA futball bizniszenek osszehasonlitasa, meg nem sikerult minden fellelheto infot feldolgoznom, ezert meg egy betu sincs a 10 oldalbol, de hetfoig meg sok ido van, a vasarnap hajnal hosszusaga pedig szinte korlatlan, ezt mar bebizonyitottam egyszer-ketszer:-)Minden jot!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home